sunnuntai 4. helmikuuta 2018

Blogistanian äänestys vuoden 2017 parhaista kirjoista

Yksi kirjablogimaailman odotetuimmista tapahtumista on täällä taas: Blogistanian äänestys vuoden parhaista kirjoista. Otin viime vuonna äänestykseen osaa ensimmäistä kertaa ja koska olen saanut luettua melko kiitettävästi vuonna 2017 ilmestyneitä kirjoja, päätin käyttää ääneni jälleen.

Pohdin valintojani koko viime vuoden sekä tämän vuoden tammikuun ajan. Onnistuin lukemaan useampia kriteerit täyttäviä kirjoja eri kategorioista, mutta vain yhdestä löysin monta sellaista, joita haluan äänestää. Onnistuin kuitenkin perehtymään sen verran moneen, minua miellyttäneeseen lukukokemukseen, että äänestän kolmessa kategoriassa: Blogistanian Finlandiassa, Kuopuksessa ja Tiedossa.

Blogistanian Finlandia:

3 pistettä: Anneli Kanto: Lahtarit
2 pistettä: Katja Kallio: Yön kantaja
1 piste: Lauri Mäkinen: 50/50

Blogistanian Kuopus:

3 pistettä: R. J. Palacio: Ihme

Blogistanian Tieto:

3 pistettä: Svetlana Aleksijevitš: Sodalla ei ole naisen kasvoja

©Marja-Leena Liipo

Voittajat julkistetaan huomenna 5.2.2018 kello 10:00 seuraavissa blogeissa:

Blogistanian Finlandia: Hurja Hassu Lukija

Blogistanian Globalia: Oksan hyllyltä

Blogistanian Kuopus: Yöpöydän kirjat

Blogistanian Tieto: Hannan kirjokansi

10 kommenttia:

  1. Ihme on hyvä valinta! Minulla jäi nyt ikävä kyllä ilman pisteitä, oli niin paljon hyviä lanu-kirjoja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä onnistuin lukemaan vain kaksi viime vuonna ilmestynyttä lanu-kirjaa, joista vain Ihmettä halusin äänestää. Ymmärrän kyllä valinnanvaikeuden, kun vaihtoehtoja on monta - Finlandian kohdalla minulla oli sama dilemma.

      Poista
  2. Tiedon äänet poimittu mukaan laskuihin. Kiitos äänestämisestä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen mielelläni mukana, kun satuin lukemaan sopivanlaisen teoksen. Kiitos emännöimisestä! :)

      Poista
  3. Lahtareille multakin kolme pistettä!

    VastaaPoista
  4. Vastaukset
    1. Pitihän sitä vuoden yllättäjää äänestää. ❤

      Poista
  5. Finlandian kaksi ensimmäistä kirja löytyy myös minun listaltani. Kylläpä oli hyvä kirjavuosi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinäpä sen sanoit! Minua vallan harmittaa, miten moni viime vuoden kirjoista on vielä lukematta.

      Poista